Sociální sítě v B2B marketingu

Můžete je milovat, můžete je nenávidět, ale měli byste je brát vážně.

Přestože je pronikání sociálních sítí do B2B komunikace značně pozvolnější než na tradičních trzích, v dnešní době však již lze vypozorovat, že si firmy tento nástroj začínají plně uvědomovat. Má pravdu ten, kdo si právě říká, že sociální sítě stejně neplní roli prodejního nástroje. Plete se však ten, kdo jejich roli opomíjí.

social remote

Oficiální údaje uvádějí, že jen v České republice na Facebooku denně tráví čas 4 000 000 lidí. Pravda, řada z nich, zejména těch s pubescentními názory, Vás nezajímá, ale opravdu si myslíte, že v tomto množství nejsou lidé, s nimiž tradičně spolupracujete? Zkuste počítat znovu!

Existuje i řada dalších vnějších tlaků, proč o sociálních sítích uvažovat již dnes – tlaky konkurence (pokud tam jsou oni, Vaši zákazníci se opravdu ptají, proč tam nejste Vy), nadnárodní tendence pronikání do světa sociálních sítí nebo jednoduše již profil máte, ale nějak jste se o něj historicky zapomněli starat (nenechte se mýlit, vyhledávače si Vás stále pamatují).

Být na sociálních sítích nestačí, klíčem je SKUTEČNĚ tam být
Když už se jednou rozhodnete, že byste se o tuto sféru komunikace měli zajímat, měla by na pořad dne přijít řada otázek:

Kterou sociální síť vyžít?
Jaký obsah komunikovat?
Kdo se bude starat o správu?
Jak rozšířit informaci o profilu mezi zákazníky?

Na žádnou z těchto odpovědí neexistuje univerzální odpověď, ale měla by vycházet z dřívější firemní kultury a hlavně marketingové nebo komunikační strategie. Zejména u otázek obsahu a správy je pak potřeba znát všechna pravidla, omezení a ideálně i funkční modely komunikace. To odpovídá trochu na jednu z otázek – skutečně si myslíte, že jednou za čas večer u televize nebo mezi vyřizováním firemní pošty je tohle práce po Vás nebo Vaši asistentku? Na řadu pak přichází otázka outsourcingu.

Proč nechat sociální sítě vzdálené správě?
Jistě už jste byli minimálně jednou konfrontování skvělými nabídkami, jak za Vás správu sociálních sítí převezme někdo známý, reklamní agentura nebo freelancer. A věříme, že spousta z nich tráví na Facebooku spoustu času. Někteří z nich dokonce znají zásadní praktiky komunikace prostřednictvím tohoto portálu, nicméně jen hrstka z nich bude vědět, co chtějí znát Vaši zákazníci, tedy lidé z průmyslu. Zde přicházíme do rozhodovacího procesu my.

Remote social – zaměřeno na sociální sítě v průmyslu
Služba Remote marketing v sobě skrývá Remote social (tedy externí správu sociálních sítí):

  • založení profilu, grafická příprava, nastavení a propojení s webem
  • strategické plánování obsahu (s příhledem na aktuální trendy sociálních sítí, průmyslové dění a strategii firmy)
  • správa profilu, zejména komunikace se zákazníky prostřednictvím profilu
  • pravidelné analýzy chování zákazníků na profilu, vyhodnocování a další doporučení
  • poradenství v oblasti komunikace skrz sociální sítě
  • krizová komunikace
  • reklama na sociálních sítích

Jste na sociální síti, ale profil nefunguje, jak by měl? ZDARMA vyhodnotíme stávající aktivity a navrhneme realizaci zlepšení. Kontaktujte nás!